درباره تمرینات ورزشی بازیگران سینما

یزدفردا "می‌خواهیم نگاه كوتاهی بیندازیم به برنامه‌های آماده‌سازی كه ستاره‌های سینما برای رسیدن به شخصیت موردنظر در تعدادی از خاطره‌انگیز‌ترین.... …

چگونه می توانید ستاره فیلم تان را تربیت كنید؟

ستاره انگلیسی، كریستین بیل، بیشتر تمجیدها، از جمله نامزد شدن جایزه اسكار بهترین بازیگری را به خاطر بازی در فیلم «مشتزن» دریافت كرد، یعنی بازی در نقش معتاد سردرگمی كه ناگهان تلنگری می خورد و به خود می آید و در مسابقات بوكس شركت می كند اما ستاره همكار او، مارك والبرگ با تغییر شكلی از نوع كاملا متفاوتی توانست با بازی در نقش اول یعنی میكی وارد، بوكسور ایرلندی، نظرها را به خود جلب كند. خب والبرگ چطور این كار را كرد؟ می خواهیم نگاه كوتاهی بیندازیم به برنامه های آماده سازی كه ستاره های سینما برای رسیدن به شخصیت موردنظر در تعدادی از خاطره انگیز ترین نقش هایشان انجام داده اند.

والبرگ بوستونی برای اینكه مخاطبش را متقاعد كند، مجبور بود كه دقیقا مانند یك بوكسور در رینگ تمرین كند. در حقیقت والبرگ آنقدر متعهدانه رژیم غذایی اش را ادامه داد كه وقتی نوبت به فیلمبرداری «مشتزن» رسید، مربی او، بو كلیری گفت كه والبرگ الان به قدری آماده است كه می تواند در مسابقات حرفه ای بوكس هم شركت كند. كلیری برای این كه مارك را از نظر ذهنی هم آماده كند، مسابقات 3 دقیقه ای ترتیب می داد و همه فن های بوكس را روی او انجام می داد و استراحت های كوتاهی هم وسط كار وجود داشت. كاری كه در همه باشگاه های بوكس یكی از بهترین راه ها برای رسیدن به سلامت و قدرت و تناسب مورد نظر است. تقریبا دو سال طول كشید تا والبرگ بتواند برای ایفای این نقش به فرم مورد نظر برسد. اگر توبی مگوایر توانسته در «مرد عنكبوتی» این كارها را انجام دهد، پس هر كس دیگری هم می تواند. شش روز در هفته و هر روز بیشتر از سه ساعت كار كردن برای مدت 6 ماه كاری كرد كه توبی مگوایر در نهایت به جایی برسد كه بتواند لباس مرد عنكبوتی را به تن كند. مگوایر در هالیوود هنرپیشه بدنامی است از این نظر كه بین فیلم هایش سر پروژه های دیگر هم می رود و درنتیجه قابلیت هایش را برای انجام نقش از دست می دهد. اما این بار تغییر شكل او از پیتر پاركر لاغر مردنی به آن جانور شگفت انگیز ترسناك به طرز قابل توجهی باورپذیر از كار درآمده است. رژیم پروتئینی قوی و فعالیت های ورزشی او برای سوزاندن چربی ها و البته یوگا به او كمك كرد تا برای نقش اش كاملا مناسب و آماده شود. مگوایر مدت زیادی قبل از شروع فیلمبرداری روی تمرینات مربوط به ماهیچه ها تمركز كرده بود تا از نظر فیزیكی و روحی بتواند واقعا در جلد مرد عنبكوتی نفوذ كند.

مطمئنا این یادداشت به پایان نمی رسد مگر اینكه از ویل اسمیت در «علی» و كریستین بیل در «بتمن» یاد كنیم. بازیگرانی كه توانستند با تمرینات سخت خودشان را در نقش اسطوره های جهان واقعی و خیالی به خوبی جا بزنند.

منبع : روزنامه تهران امروز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا